Zakochaj się w dyni!
13.09.2018

Zakochaj się w dyni!

Dynia jest warzywem niosącym ze sobą dużą wartość odżywczą. W dawnych wierzeniach nazywana „eliksirem długowieczności” ze względu na zawartość witaminy A. Sprawdź w jakie jeszcze składniki wzbogaci twoją dietę.

Która dynia najlepsza?

Kupując dynię wybierz tę najbardziej dojrzałą o barwie pomarańczowej. Zawiera ona największą ilość karotenu, witaminy B1 oraz PP. Możesz ją długo przechowywać w suchym, chłodnym i przewiewnym pomieszczeniu. Dynia po obróbce cieplnej nie traci swoich cennych właściwości. Możesz ją smażyć, piec oraz dusić. Idealnie smakuje przygotowana zarówno na słodko, jak i na ostro.

Dynia w profilaktyce i leczeniu chorób

Dzięki dużej zawartości cynku oraz antyoksydantów dynia znana jest ze swojego korzystnego wpływu na przerost i zapalenie gruczołu krokowego. Cynk chroni również plemniki przed wolnymi rodnikami, pozytywnie wpływa na seksualność mężczyzn. Przeciwdziała starzeniu się organizmu. Jako źródło potasu pozytywnie oddziałuje na ciśnienie tętnicze, a także pracę mięśni szkieletowych i mięśnia sercowego. Witamina A ma dobry wpływ na wzrok oraz stan skóry. Nienasycone kwasy tłuszczowe zmniejszają stężenie cholesterolu oraz zapobiegają miażdżycy. Dzięki karotenoidom oraz antyoksydantom zmniejsza ryzyko raka płuc. Dynia zmniejsza również stężenie glukozy we krwi.

 

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

dieta 7-dniowa

sprawdź szczegóły ico

nietolerancje pokarmowe