Tran dla dziecka
27.11.2017

Tran dla dziecka

Dzieci to jedna z najbardziej wymagających grup pod względem żywienia. Dostarczenie wszystkich składników odżywczych to gwarancja prawidłowego wzrostu i rozwoju. Tran jest jednym ze źródeł tych składników. Czy jedynym i koniecznym w diecie Twojego dziecka?

Niezbędne kwasy tłuszczowe i witaminy

Tran, inaczej olej wątłuszowy, jest ciekłym tłuszczem otrzymywanym ze świeżej wątroby ryb z rodziny dorszowatych. Stosowany jest od dziesiątek lat jako suplement w diecie dzieci ze względu na zawartość witaminy A, D i E. Postać w jakiej występuje witamina D w tranie jest najbardziej aktywna i najlepiej przyswajalna. Tran jest również źródłem kwasów tłuszczowych omega – 3: DHA i EPA, których ludzki organizm nie jest w stanie samodzielnie wyprodukować. Są konieczne do budowy błon komórek nerwowych istotnych w rozwoju oczu i mózgu małych dzieci oraz jego prawidłowego funkcjonowania. Przeprowadzane badania potwierdzają, że dzieci, których dieta zawierała odpowiednią ilość DHA wykazywały wyższy poziom inteligencji. Z drugiej strony niedobór w codziennym jadłospisie kwasów omega – 3 przyczynia się do nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego i poznawczego dziecka. Wiąże się z tym zahamowanie umiejętności uczenia się, rozumienia oraz problemy z pamięcią, uwagą i twórczym myśleniem. Ponad to odpowiednie ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych wzmacniają układ odpornościowy chroniąc organizm przed infekcjami i chorobami autoimmunologicznymi. Hamują także występowanie reakcji alergicznych.

Rodzaje tranu

Na rynku dostępny jest tran w postaci płynnej, kapsułek, żelków i syropów. Najbardziej naturalnym źródłem DHA jest tran płynny. Nie zawiera on zbędnych dodatków. Wybierając suplement ważne jest, abyś zwrócił uwagę czy preparat zawiera prawdziwy tran, jaka jest zawartość poszczególnych składników oraz czy jego jakość jest wysoka.

Wskazania do stosowania tranu

Zaleca się by dieta dzieci do 2 roku życia dostarczała 100mg DHA, a dzieci starszych 250mg dziennie. Aby dostarczyć 250mg DHA dziennie dziecko powinno zjeść 100g łososia tygodniowo lub 100g pstrąga, w przypadku dorsza aż 1,5kg. Źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych w diecie Twojego dziecka są również orzechy i oleje roślinne, jednak pamiętaj, że są one odmienne od tych, zawartych w tłuszczach rybich i spełniają inne funkcje w organizmie.

Jeśli zatem dieta Twojego dziecka jest uboga w ryby suplementacja tranu jest niezbędna, szczególnie w okresie jesienno – zimowym, gdy dziecko jest bardziej podatne na infekcje, a synteza skórna witaminy D jest nie wystarczająca by zaspokoić wymagane potrzeby.

                 

 

                 

                 

                 

 

 

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

Mądre dziecko - pakiet badań genetycznych

sprawdź szczegóły ico

Dziecko predyspozycje sportowe - pakiet badań genetycznych

sprawdź szczegóły ico

Pakiet 5 konsultacji