Stabilizacja: unikaj kontuzji przy bieganiu
14.09.2017

Stabilizacja: unikaj kontuzji przy bieganiu

Biegamy coraz więcej, ale też regularnie walczymy z kontuzjami. Jak zminimalizować ryzyko urazów przy bieganiu radzi specjalista Enel-Sport.

Kontuzje wśród biegaczy bywają wynikiem niewłaściwego podejścia do sportu. Twoja aktywność fizyczna powinna prowadzić do zdrowia, nie do kontuzji, więc wciągając się w bieganie trzeba robić to rozsądnie. Ważna jest różnorodność ćwiczeń, by biegać efektywnie i minimalizować ryzyko urazów nie możesz poprzestać tylko na pokonywaniu kolejnych kilometrów. Coraz częściej mówi się w tym kontekście o stabilizacji czy stabilności, pojęć które odnoszą się zarówno do profilaktyki urazów jak i poprawy wyniku sportowego.

- Coraz częściej biegacze skupiają się również na treningu korekcyjnym, siłowym i plajometrycznym, czyli zwiększającym elastyczność mięśni - mówi Remigiusz Rzepka, konsultant ds. rehabilitacji w Klinice Ortopedii i Rehabilitacji Enel-Sport. - Dzięki wprowadzeniu do swojego planu treningowego kompleksowych ćwiczeń, biegacz może skutecznie poprawić swoje wyniki oraz znacząco obniżyć ryzyko urazów - dodaje specjalista. Zdaniem Remigiusza Rzepki, niezależnie od stopnia zaawansowania istotne są trzy aspekty treningu. Praca nad postawą, nad wytrzymałością i zwiększeniem zakresu ruchów. Specjalista Enel-sport na oficjalnej stronie internetowej kliniki radzi jak unikać urazów i poprawić swoje wyniki. Cały tekst możesz przeczytać tutaj.

 

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

konsultacja ortopedy

sprawdź szczegóły ico

medycyna sportowa