Śniadanie na odporność
26.01.2018

Śniadanie na odporność

To podstawa prawidłowej diety i możliwość wzmocnienia odporności. Osoby, które dobrym śniadaniem rozpoczynają swój dzień są zdrowsze, szczęśliwsze i bardziej produktywne.

Śniadanie a zdrowie
    Pełnowartościowe śniadanie wpływa na poprawę funkcji poznawczych, w tym pamięci, zdolności koncentracji i uczenia, kreatywność. Korzystnie oddziałuje na samopoczucie. Ponad to śniadanie jedzone codziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób o podłożu metabolicznym: cukrzycy, otyłości i nadciśnienia tętniczego. Pomaga też kontrolować apetyt.

Popraw odporność dzięki śniadaniu
Komponując swoje śniadanie zwłaszcza zimą zwróć uwagę na to, aby znalazły się w nim produkty bogate w witaminę C.  Mogą to być natka pietruszki, szpinak, cytryna, pomarańcza, gruszka, dzika róża, czarna porzeczka, maliny czy roszponka.  Poza witaminą C natka pietruszki będzie dla Ciebie źródłem witamin A i E oraz związków poprawiających przemianę materii. Szpinak to z kolei bogactwo żelaza. Cytryna zawiera w sobie rutynę, która poprawia przyswajalność witaminy C, a pomarańcza beta – karoten i witaminy z grupy B. Gruszka to nieliczny z owoców będący źródłem jodu, a ponad to jest skarbnicą boru poprawiającego pracę mózgu. Maliny, dzika róża i czarna porzeczka dostarczą Tobie wielu składników mineralnych jak np.: potas, magnez, wapń i żelazo, witamin z grupy B oraz witaminy E, ale również antyoksydacyjnych flawonoidów działających przeciwzapalnie.Świetnym pomysłem na stworzenie śniadaniowej bomby witaminowo – mineralnej będzie koktajl stanowiący doskonałe uzupełnienie dla kanapek, jajecznicy czy owsianki.

Zielony koktajl witaminowy 1 porcja:
Pomarańcza 1- 2 sztuki
Gruszka  1 sztuka
Sok z cytryny 1 łyżka
Natka pietruszki 25g
Miód do smaku
    Wszystkie składniki zmiksować w blenderze. Jeśli koktajl będzie zbyt gęsty możesz dodać wody lub przestudzonej zielonej herbaty do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Smacznego!

Do góry strony