Sauna dla zdrowia
10.05.2017

Sauna dla zdrowia

Poprawia krążenie, pobudza przemianę materii, poprawia stan skóry, odpręża… Zalety sauny można wymieniać bardzo długo. Przy okazji Polskiego Dnia Sauny, pomysł na zdrowie!

Archeolodzy dowodzą, że sauny stosowano na przestrzeni dziejów w różnych zakątkach świata. Od Meksyku i Gwatemali, przez Koreę,  Grenlandię aż po kraje skandynawskie. W rozmaitych kulturach i warunkach ludzie odkrywali dobrodziejstwa płynące z sauny.

Od kilku do kilkunastu minut w wysokiej temperaturze, potem zimna kąpiel lub polewania ciała lodowatą wodą. Regularne wizyty w saunie poprawią stan zdrowia i samopoczucie. To świetna profilaktyka, nie powinno się jednak korzystać z niej podczas infekcji i niektórych chorób.

Przed rozpoczęciem przygody z sauną warto skonsultować się z lekarzem, choćby przez e-wizytę. Przeciwskazaniem mogą być między innymi nowotwory, kłopoty z płucami, nerkami, układem krążenia, czy niektóre choroby skóry. Sauna, choć często wspomaga leczenie czy wręcz poprawia stan zdrowia (np.cera, nerwobóle, zwyrodnienia stawów) jest przede wszystkim sposobem na zachowanie zdrowia.

W naszym zasięgu jest kilka rodzajów sauny. W krajach nadbałtyckich najbardziej popularna jest sauna fińska z wysoką temperaturą i zakończeniem pod postacią kąpieli w jeziorze, morzu czy lodowatym basenie. Na początek polecana jest sauna parowa, z temperaturą o połowę niższa od wersji fińskiej. Wypróbować można też saunę mokrą o wysokiej wilgotności powietrza lub nowoczesną saunę na podczerwień.

Sauna to także relaks. W zabieganym świecie warto znaleźć chwilę dla zdrowia nie tylko fizycznego. Chwila ciszy i odprężenia przyda się każdemu.

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

Masaż klasyczny

sprawdź szczegóły ico

Skóra dogłębnie nawilżona