Jak biegać, żeby schudnąć?
19.07.2017

Jak biegać, żeby schudnąć?

Bieganie to najprostsza aktywność fizyczna niewymagająca dużej ilości sprzętu. To także świetny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Jak biegać, by schudnąć?

Wiele osób bieganie traktuje jako sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Aby tak się stało należy stosować się do kilku podstawowych zasad.

Nie biegaj szybko!

Wbrew pozorom nie należy się zamęczać i biegać szybko, wręcz przeciwnie. Podstawą jest konsekwencja i systematyczność. Wysiłek fizyczny powinien trwać minimum 30-40 minut. Należy biegać z małą intensywnością, czyli krótko mówiąc wolno. Dlaczego? Bowiem tkanka tłuszczowa spalana jest w okolicach 60-70% naszego maksymalnego zakresu tętna. Właśnie wtedy przyspiesza nasz metabolizm i zaczynamy spalać nielubiany tłuszcz. Do treningu warto wykorzystać pulsometr i dbać o tętno maksymalnie. Często wynosi ono około 14-50 ale dla każdego człowieka jest inne. Najprostszy wzór, który pozwala na jego wyliczenie odnosi się do płci i wieku, w bardziej szczegółowych wyliczeniach dochodzi też waga. Najlepiej ustalić je podczas badań wydolnościowych przeprowadzanych przez fizjoterapeutę lub trenera personalnego. Jeśli nie chcemy od razu inwestować w pulsometr dobrze jest wybrać się na bieganie z drugą osobą. Swobodna rozmowa w trakcie biegu nie powinna powodować zadyszki. Gdy ta się pojawi to sygnał, by zwolnić.

Nie zawsze pot oznacza, że chudniesz

Duża ilość potu wbrew pozorom, nie jest wyznacznik spalenia tłuszczu. Spora liczba spalonych kalorii nie musi oznaczać, że korzystaliśmy z rezerw tłuszczowych, a przecież o to nam chodzi. Podobnie sprawa wygląda w kwestii ubioru. Powinien być on jedynie dostosowany do warunków pogodowych, bo nie przekłada się na spalenie tłuszczu. Nie zapominajmy o uzupełnianiu płynów w trakcie biegania.Warto biegać wolno, regularnie i  dostosowywać dystans do naszych celów i możliwości. Bieganie powinno się przedzielać także innymi formami treningu, kluczem do sukcesu jest systematyczność. Pamiętaj też, że wysiłek fizyczny, który ma przynieść dobre efekty wymaga odpowiedniej diety.

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

konsultacja ortopedy

sprawdź szczegóły ico

medycyna sportowa