Zadbaj o kręgosłup w pracy
19.09.2017

Zadbaj o kręgosłup w pracy

Praca biurowa to poważne zagrożenie dla Twojego kręgosłupa. Pomóż sobie wykonując w przerwach od obowiązków kilka prostych ćwiczeń.

Nie jesteśmy stworzeni do długiej pracy w statycznej pozycji. Jeśli nasze obowiązki realizujemy spędzając kilka godzin przy biurku, kręgosłup może ucierpieć. Ja walczyć z bólem kręgosłupa możesz przeczytać tutaj. Co jest ważne przy siedzącym trybie pracy? - Ważny jest wygodny, regulowany fotel z prawidłowo ustawionym biurkiem, jeśli pracujemy przy komputerze, jego ustawienie jest równie istotne jak pozycja w jakiej siedzimy - mówi specjalista rehabilitacji mgr Robert Dolowy. - Dobrze na kręgosłup wpłyną też kilkuminutowe przerwy w siedzeniu: warto wstać i wykonać kilka delikatnych ćwiczeń, kręgosłup nie znosi bezruchu -  dodaje specjalista Enel-sport.

W zależności od sprawności fizycznej i możliwości spróbuj wykonać w przerwie w pracy kilka proponowanych poniżej ćwiczeń. Zestaw "biurowej" aktywności warto skonsultować z fizjoterapeutą, który pokaże jak bezpiecznie zatroszczyć się o kręgosłup. Jeśli w pracy boli Cię szyja i kark, podstawowe ćwiczenia zobaczysz tutaj.

 

Do góry strony

SPRAWDŹ NASZE PROPOZYCJE

sprawdź szczegóły ico

konsultacja ortopedy

sprawdź szczegóły ico

medycyna sportowa